شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته پس از یک هفته صعود217واحد کاهش یافت و به 44 هزارو 945 واحد رسید.

این شاخص در هفته گذشته بیش از 2هزار واحد رشد کرده بود اما روند صعود شاخص بورس در مبادلات روز گذشته دوام نیافت. به‌نظر می‌رسد بازار سهام در مبادلات دیروز تحت‌تأثیر جو سیاسی انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین اعمال برخی تحریم‌های جدید علیه ایران در مورد شرکت‌های پتروشیمی قرار گرفته است. در دادو ستد‌های دیروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین نقش را در نزول شاخص داشت و کاهش ارزش سهام این شرکت در مجموع 103واحد اثر منفی روی شاخص بورس برجای گذاشت.

‌ ‌صف‌های فروش سنگین شد

در پایان مبادلات دیروز حجم تقاضا برای فروش سهام نسبت به روز‌های گذشته افزایش یافت به‌طوری که صف فروش سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ثبت 475تقاضا به 15میلیون و 684هزار سهم رسید، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی هم با صف فروشی معادل 10میلیون و 941هزار سهم روبه‌رو بود و تا پایان مبادلات سهامداران 250دستور برای فروش سهام این شرکت در بورس به ثبت رساندند، به‌نظر می‌رسد اعمال تحریم‌های جدید از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه 8شرکت پتروشیمی ایران اثر منفی روی سهام این شرکت‌ها در بورس داشته است.

دیروز در عین حال سهام شرکت‌های تولید‌کننده سیمان در بورس پرطرفدار بود و حجم تقاضا برای خرید سهام این شرکت‌ها در بورس افزایش یافت؛ به‌طوری که صف خرید سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان با ثبت 515تقاضا به 38میلیون و 29هزار سهم رسید. و شرکت‌های سیمان هگمتان، سیمان خزر، سیمان شرق و سیمان غرب هم با صف خرید سهامداران مواجه شدند. در پایان مبادلات دیروز در مجموع 374میلیون سهم به ارزش 166میلیارد تومان در بورس دادوستد شد.

رونق مبادلات قیر در رینگ صادراتی بورس کالا

رینگ صادراتی بورس کالا دیروز با فروش انواع قیر به قیمت های مختلف رونق گرفت. در مبادلات روز گذشته دو محموله هزار تنی قیر 70-60 توسط دو شرکت توسعه کروس انرژی و قیر و عایق جنت آباد به قیمت‌های مختلف فروخته شد؛ به‌طوری که شرکت توسعه کروس انرژی هر تن قیر را به قیمت 549 دلار در هر تن و شرکت قیر و عایق جنت‌آباد به قیمت 570 دلار به صورت نقد مورد مبادله قرار دادند. دیروز در عین حال شرکت های بام گستر زرین شرق و ایزوگام تبریز هم به ترتیب 170 و 500 تن از همین محصول را به قیمت های 600 و 620 دلار برای صادرات به بازار های جهانی فروختند. دیروز همچنین در تالار نفت و پتروشیمی محصولاتی از قبیل پلی اتیلن ترفتالات ،پلی اتیلن سنگین ، حلال 404 و اسید سولفوریک مورد مبادله قرار گرفت.

کد خبر 216951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز